Informacja o wszczęciu postępowania wodnoprawnego - OŚ.6341.103.2012.ZW
Opole 2012-10-24
OŚ.6341.103.2012.ZW
Informacja
o wszczęciu postępowania wodnoprawnego
Na podstawie art. 127 ust. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz.U. Nr 115, poz. 1229 z późniejszymi zmianami):
podaję do publicznej wiadomości
że zostało wszczęte postępowanie administracyjne, na wniosek pana mgr inż. Ryszarda Wodyńskiego Kierownika Oddziału TPM Consulting TARCOPOL Sp. z o.o. Oddział Wrocław z siedzibą: 54-611 Wrocław ul. Stanisławowska 27, działającego na podstawie pełnomocnictwa udzielonego mu przez pana mgr inż. Bogdana Poliwodę Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu z siedzibą: 45-231 Opole ul. Oleska 127, w sprawie pozwolenia wodnoprawnego na:
- Rozbiórkę (likwidację) istniejącego mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 457 w km 16+513 na rzece Budkowiczance w km 2+150 o poniższych parametrach:
- most betonowy w skosie do osi rzeki, jednoprzęsłowy o konstrukcji nośnej łukowej
- światło poziome (do osi rzeki) L = 6,6 m
- szerokość mostu (do osi drogi) B = 7,8 m
- powierzchnia przekroju rzeki pod mostem A = 13,0 m2
- przyczółki betonowe masywne, równoległe do osi drogi
- rzędna dna rzeki 138,50 m Kr.
- rzędna spodu konstrukcji w kluczu 141,41 m Kr.
- rzędna jezdni 142,32 m Kr.
- współrzędne geograficzne mostu w osi rzeki:
N 50° 50’ 22,4735” E 17° 41’ 24,9395”.
- Rozbiórkę (likwidację) istniejącego przejścia nad rzeką Budkowiczanką w km 2+150 kablami teletechnicznymi XzTKMXpwFtlx 50x4x08 i XzTKMXpwFtix 25x4x06 podwieszonymi w rurze osłonowej do istniejącego mostu od strony wody dolnej
- współrzędne geograficzne przejścia:
N 50° 50’ 22,4261” E 17° 41’ 24,6859”.
- Rozbiórkę (likwidację) istniejących rowów przydrożnych z przepustami zlokalizowanymi na odcinkach rowów przewidzianych do rozbiórki
a) Rów RD-L1 (km 16+376 do km 16+518) strona lewa na brzegu prawym o długości 147 m z przepustami na zjazdach f0,5/6,0 m i f0,5/6,0 m o przyczółkach betonowych
b) Rów RD-L2 (km 16+523 do km 16+610) strona lewa na brzegu lewym o długości 85 m z przepustem f0,5/6,0 m
c) Rów RD-P2 (km 16+513 do km 16+610) strona prawa na brzegu lewym o długości 103 m z przepustem f0,5/7,5 m
d)
- współrzędne geograficzne istniejących rowów przewidzianych do rozbiórki (likwidacji):
RÓW
|
KM DW457
|
N
|
E
|
RD – L1
|
16+376
|
50o 50’ 23,9583’’
|
17o 41’18,2880’’
|
16+518
|
50o 50’ 22,7089’’
|
17o 41’25,1146’’
|
|
RD – L2
|
16+523
|
50o 50’ 22,3712’’
|
17o 41’25,6501’’
|
16+610
|
50o 50’ 21,7491’’
|
17o 41’29,4818’’
|
|
RD – P2
|
16+513
|
50o 50’ 22,2425’’
|
17o 41’24,8174’’
|
16+610
|
50o 50’ 21,3764’’
|
17o 41’29,4484’’
|
- Wykonanie mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 457 w km 16+496 na rzece Budkowiczance w km 2+130 o poniższych parametrach:
a. most w skosie jednoprzęsłowy, stalowy z prefabrykatów ViaCon-SUPER-COR SC-39B o przekroju zbliżonym do płaskiej półelipsy, posadowiony na betonowych przyczółkach ze skrzydełkami równoległymi do osi drogi
b. światło poziome (do osi rzeki) L = 9,15 m
c. wysokość stalowej konstrukcji w kluczu h = 1,94 m
d. szerokość dna rzeki pod i w rejonie mostu odniesiona do osi drogi b = 6,00 m
e. maksymalna szerokość mostu odniesiona do osi drogi bm = 20,5 m
f. maksymalna szerokość mostu liczona w osi rzeki 25,0 m
g. rzędna dna rzeki 138,60 m Kr.
h. rzędna spodu konstrukcji w kluczu 141,65 m Kr.
i. rzędna jezdni na moście 142,56 m Kr.
j. poziom wody Q50% 140,35 m Kr.
k. poziom wody Q1% 141,25 m Kr.
l. rzędna grodzy 140,90 m Kr.
m. obcięta grodza pod mostem 139,20 m Kr.
n. współrzędne geograficzne mostu w osi drogi:
przyczółek prawy (Stare Kolnie) N 50o 50’ 22,4601’’
E 17o 41’ 23,5708’’
przyczółek lewy (Popielów) N 50o 50’ 22,2584’’
E 17o 41’ 24,2525’’
- Wykonanie przejścia nad rzeką Budkowiczanką w km 2+130 kablami teletechnicznymi XzTKMXpwFtlx 50x4x08 i XzTKMXpwFtix 25x4x06 wbudowanymi w pobocze projektowanej drogi z mostem
- współrzędne geograficzne przejścia:
N 50° 50’ 22,2796” E 17° 41’ 23,3819”
6. Wykonanie rowów przydrożnych z przepustami i wylotami do rz. Budkowiczanki. Rowy trawiaste o szerokości dna 0,40 m, skłon skarp 1 : 1,5, spadek niwelety i = 0,5 %.
a) Rów RD-1Lp (km 16+376 do km 16+503) strona lewa na brzegu prawym o długości 130 m; pod zjazdem km 16+469 przepust P1 z rur PEHD, bezprzyczółkowy f 0,6/11,9 m, rzędna wlotu 140,27 m n.p.m.
b) Rów RD-2Lp (km 16+520 do km 16+608) strona lewa na brzegu lewym o długości 90 m; pod zjazdem km 16+558 przepust P3 z rur PEHD, bezprzyczółkowy f 0,6/7,3 m, rzędna wlotu 141,44 m n.p.m.
c) Rów RD-2Pp (km 16+488 do km 16+608) strona prawa na brzegu lewym długości 129 m; pod zjazdem km 16+526 przepust P2 z rur PEHD, bezprzyczółkowy f 0,6/9,6 m, rzędna wlotu 141,21 m n.p.m.
d) Rów RD-1Pp (km 16+376 do km 16+471) strona prawa na brzegu lewym długości 97 m; pod istniejącą groblą km 16+467 przepust P4 z rur betonowych, z przyczółkami betonowymi i klapą przeciwcofkową (zwrotną) na przyczółku od dolnej wody f 0,5 m, rzędna wlotu 139,80 m n.p.m.
Współrzędne geograficzne projektowanych rowów:
RÓW
|
KM DW457
|
N
|
E
|
RD – 1 Lp
|
16+376
|
50o 50’ 23,9583’’
|
17o 41’18,2880’’
|
16+503
|
50o 50’ 22,6011’’
|
17o 41’24,3536’’
|
|
RD – 2 Lp
|
16+520
|
50o 50’ 22,3299’’
|
17o 41’25,3364’’
|
16+608
|
50o 50’ 21,7491’’
|
17o 41’29,4818’’
|
|
RD – 2 Pp
|
16+488
|
50o 50’ 22,0555’’
|
17o 41’23,3673’’
|
16+608
|
50o 50’ 21,3764’’
|
17o 41’29,4484’’
|
|
RD – 1 Pp
|
16+376
|
50o 50’ 23,5562’’
|
17o 41’18,1297’’
|
16+471
|
50o 50’ 22,2786’’
|
17o 41’22,3842
|
7. Wykonanie wylotów dla odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z rowów przydrożnych do wód powierzchniowych, do rz. Budkowiczanki.
Dane techniczne i lokalizacja wylotów:
NR WYLOTU
|
RODZAJ WYLOTU
|
RZĘDNA WYLOTU
[m n.p.m.]
|
ODBIORNIK
(rz. Budkowiczanka) |
WSPÓŁRZĘDNE GEOGRAFICZNE
|
|
N
|
E
|
||||
W1
|
Rów RD-1Lp
|
139,00
|
Brzeg prawy km 2+140
|
50o 50’ 22,5315’’
|
17o 41’24,3813”
|
W2
|
Rów RD-2Lp
|
139,00
|
Brzeg lewy km 2+157
|
50o 50’ 22,4600’’
|
17o 41’25,3047”
|
W3
|
Rów RD-2Pp
|
139,00
|
Brzeg lewy km 2+117
|
50o 50’ 22,1692’’
|
17o 41’23,3246”
|
W4
|
Rów RD-1Pp
|
139,00
|
Brzeg prawy km 2+100
|
50o 50’ 22,2341’’
|
17o 41’22,3991”
|
8. Wykonanie ubezpieczeń (regulacji) koryta rz. Budkowiczanki od km 2+096 do km 2+172 tj. w rejonie mostu projektowanego i istniejącego przewidzianego do rozbiórki:
- długość ubezpieczeń brzegów 76,0m
- długość ubezpieczonego dna 38,0m
- szerokość dna B=5,0÷6,0m
- spadek dna i = 0,06%
- skłon skarp 1:1,5
- podstawa skarp – opaska z obciętej grodzy budowlanej ze stalowych grodzic G-62 pod mostem i z grodzic PCV – G300 na odcinkach dalszych
- ławeczki i skarpy w sąsiedztwie mostu projektowanego – bruk na podbudowie betonowej
- skarpy na dalszych odcinkach – narzut warstwą 0,3m pasem 2,0m, powyżej humus i obsiew
- dno rzeki – narzut warstwą 0,30 m na geowłókninie
- współrzędne geograficzne w osi rzeki
- km 2+096 N 50o 50’ 22,1309’’
E 17o 41’ 24,1821’’
- km 2+172 N 50o 50’ 22,6279’’
E 17o 41’ 26,0384’’
Stan prawny działki, na których prowadzona będzie inwestycja:
NR DZIAŁKI
|
ARKUSZ MAPY
|
OBRĘB
|
WŁĄŚCICIEL / TRWAŁY ZARZĄD
|
UWAGI
|
275
267
265
162
|
11
1
|
Popielów (0107)
|
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu
ul. Oleska 127, Opole
|
Istniejąca droga DW457
|
263/1
|
11
|
Popielów (0107)
|
WZMiUW w Opolu
Oddział w Brzegu
ul. Trzech Kotwic 5, Brzeg
|
Rzeka Budkowiczanka, istniejący most
|
230/10
230/11
230/12
230/15
230/16
396
|
1
|
Stare Kolnie (0129)
|
Rzeka Budkowiczanka, most projektowany
|
|
230/1
|
5
|
Karłowice (0125)
|
Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Kup
ul. 1 Maja 9
|
Lasy powyżej drogi
|
135/5
135/6
|
11
|
Popielów (0107)
|
||
135/3
135/7
1096/1
|
Lasy poniżej drogi
|
|||
398
|
1
|
Stare Kolnie (0129)
|
Gmina Popielów
ul. Opolska 13, Popielów
|
Poniżej drogi
|
394
|
1
|
Stare Kolnie (0129)
|
Szpajcher Jan i Władysława
Stare Kolnie, ul. Zawadzkiego 2
|
Poniżej drogi
|
Z up. Starosty
Marek Parfimczyk
Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska
Wersja XML